gramofony

odtwarzacze

Przed/Wzmacniacze

akcesoria

sklepy

historia

Historia nagrań i dźwięku

Wiedza zdobywana od ponad 70 lat codziennie wykorzystywana jest do opracowywania i produkcji jednych z najlepszych produktów audio na świecie. Produkty TEAC oferują muzyczne doznania i ubarwiają codzienne życie.

1968 A-20

Pierwszy stereofoniczny magnetofon kasetowy wyprodukowany w Japonii.

Katsuma Tani, prezes i założyciel korporacji TEAC stwierdził: “TEAC musi produkować dobrej jakości urządzenia audio w rozsądnej cenie, ponieważ misją naszej firmy audio jest dostarczanie muzyki w codziennym życiu ludzi.” TEAC opracował model A-20, oparty na technologii magnetycznego zapisu informacji, który był pierwszym japońskim stereofonicznym magnetofonem kasetowym o jakości Hi-Fi.

1972 A-450

Magnetofon kasetowy

W 1972 roku firma TEAC wypuściła na rynek swój pierwszy magnetofon kasetowy, którego współczynnik wahań i drgań wynosił zaledwie 0,07%.

Poprawiono łatwość obsługi poprzez umieszczenie wszystkich przełączników i faderów na przednim panelu.

 

1979 144

Ogromny wkład w historię muzyki popularnej na świecie

W 1979 roku firma TEAC wypuściła na rynek pierwszy na świecie 4-ścieżkowy magnetofon kasetowy MTR, TEAC 144, który wykorzystywał kompaktową taśmę kasetową, osiągając wysoką jakość, łatwość obsługi, zgrabną konstrukcję i przystępną cenę dla każdego muzyka. Magazyny branży muzycznej, takie jak magazyn „Billboard” i „Pro Sound News”, oceniły go jako “Najbardziej innowacyjny produkt w historii!”.

Historia muzyki z pewnością potoczyłaby się inaczej, gdyby nie magnetofon 144. Produkcja muzyczna ruszyła do przodu. Mówi się, że Bruce Springsteen nagrał swój album “Nebraska” na 144 w swoim własnym domu w 1982 roku.

1968 A-4010

Magnetofon dla każdego

W latach 60-tych przeciętne gospodarstwo domowe mogło cieszyć się muzyką w różnych formatach, zgodnie z technologicznym boomem odtwarzaczy płyt, radia, a następnie taśmy.

Model A-4010 firmy TEAC był 4 ścieżkowym magnetofonem, który pasował do amerykańskiego wystroju wnętrz, a jednocześnie był solidny i łatwy w obsłudze, a jego cena – według ówczesnych projektantów – była przystępna dla przeciętnej rodziny. Ta nastawiona na konsumenta koncepcja pomogła A-4010 zdobyć popularność i sprzedać się w liczbie ponad 200 000 sztuk, stając się jednym z najlepiej sprzedających się produktów TEAC-a, a także sygnalizując początek ery taśm audio.

Kolejne modele magnetofonów szpulowych, takie jak A-6010, pomogły TEAC’owi umocnić pozycję jednego z najlepszych producentów magnetofonów na świecie.

1957 TD-102

TEAC początki

TEAC pierwotnie założony jako Tokyo Television Acoustic Company 26 sierpnia 1953 roku przez dwóch braci Katsumę i Tomomę Tani. W 1956 roku bracia założyli Tokyo Electro-Acoustic Company, by w końcu w 1964 roku połączyć te firmy i stworzyć dzisiejszą TEAC Corporation. 

Pierwszy oryginalny model produkcyjny TEAC-a TD-102, trafił do sprzedaży w kwietniu 1957 roku. Stało się to za sprawą dwóch pracowników dużego producenta radioodbiorników w Ameryce Lafayette Radio Electronics. Kiedy Tani pokazał im prototyp TD-102, powiedzieli: “Dodaj wzmacniacz odtwarzający, zmień go w odtwarzacz taśmowy i zmień obudowę na szafkę, a my to weźmiemy!”. I w ten sposób zamówili 25 sztuk. TD-102 wkroczył na rynek amerykański i szybko stał się ulubieńcem fanów audio. 

W kwietniu 1958 roku inżynier z firmy produkującej radio Philco zaprosił TEACa do przeprowadzenia demonstracji swoich produktów w Far East Audio Club, który prowadził w bazie wojskowej Tachikawa. TEAC przywiózł więc 50 sztuk TD-102 do demonstracji. Wszystkie zostały kupione za gotówkę na miejscu. 

Po początkowym sukcesie TD-102, magnetofony szpulowe TEAC-a zyskały szeroki rozgłos komercyjny, gdy wpływowy amerykański magazyn konsumencki Consumer’s report umieścił je na liście nr 5 spośród 17 wypróbowanych i przetestowanych produktów audio. 

Siła przekonania właścicieli TEAC o tym, że „nieważne jak trudne jest to zadanie, jeśli stworzysz produkt lepszy technicznie, zdobędzie on uznanie”, została podwaliną po misję TEAC: “Z naszej zdolności do wytwarzania najlepszych produktów na świecie czerpiemy naszą rację bytu”.